Háttér
Az Andego Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója 2014.09.25-én előadást tart a Clementine Consulting által szervezett Clem Club-ban. Az előadás témája: Hogyan mutassuk be elemzésünk eredményeit?
Kommnetár
Amikor adatbányászatról beszélünk, hajlamosak vagyunk kizárólag elemzésekre gondolni, holott az elemzések önmagukban nem jelentenek értéket egy cég számára. Értékké akkor kezd átalakulni, ha az elemzőn kívül az üzleti döntéshozók és menedzserek is megértik. A tapasztalatom az, hogy még a legegyszerűbb elemzést sem mindig egyszerű elmagyarázni az üzleti oldal számára. Egy tipikus példa.:
Adatbányász állítása: "Az adott cégnél 2014.05.31-én pontosan X ügyfélnek volt folyószámla típusú terméke."
Egyszerű állítás, akár léphetnénk is tovább a prezentáció során. De ekkor jelentkezik az értékesítési igazgató, és széles gesztikuláció mellett közli, hogy ezek a számok biztosan rosszak, mert "X + Y darab ilyen termék volt a megadott időpontban". A gond az, hogy a menedzser TERMÉKSZÁM-ról beszél, míg az adatbányász ÜGYFÉLSZÁM-ról. Két különböző nyelvezet, gondolkodásmód - és ilyenkor az elemzőnek óriási erőfeszítést kell tennie, hogy megtalálja a közös nevezőt az üzleti oldallal.
Hogy mit tegyünk ilyen és ehhez hasonló szituációban? Akit érdekel, jöjjön el 2014.09.25-én 15.00-kor a Clementine Consulting irodaháza alatt lévő Il Treno étterembe, és ott választ kap a fenti kérdésre.